viernes, 29 de noviembre de 2013
“JESUSÍN” QUIER AVEIRÁ-SE A “XUANÍN”
Loutru día taba you nu chigre del
miou pueblu tumandu unus papadinus de vinín, ya asina simanimás, de ripente, arrimouse-me
un rapazón cun pinta de melandrín, tou esmalafatau, cunas nizas todas esgadechadas, asina cumu las chevu you, ya dixu-me, ois tú: ¿tú nun yes Jesusín el Pelgar, oh? You quidei un
poucu trespeitau, peru cuntestei-tse escapau que sí, que yera el mesmu.
Astoncias este magüetu de rapaz dixu-me que él tamién tuviera unus anus cunus
flairones de Corias, peru que a mi cunecíame de muitu espués, de cuandu nus chamá-nun de la Caxa de Reclutas
de Pravia pa tallá-nus. Aquetsu foi pul anu 66 ya dixu-me que tuvieramus que
faer nueti atsí, en Pravia ya tou, purque nun tiníamus en que vulver pa Cangas.
Ya quel xergón del camastro ou durmimus yera de fuecha de maíz ya que nun
pigá-mus güechu en toa la nueite pul ruxidoiru que faían las fuechas unas
contra las outras al muvé-nus. Ya que pu la mañena bien ceu, al risc’al día,
tábamus que nus reventaba la vixiriga de ganas de mixar ya mixá-mus pal camín
desde un curredor que tinía la pensión. Peru agüechounus una mucher que taba
findiendu tseña baxu l´horreu ya chamounus de tou ya amenazounus con un bardocho que tinía na manu. You de tou esu ya apenas m’alcurdaba.
Este rapazón que nun sei bien cumu se chama, peru dixu-me que tse dicían Manulu na sua casa, cuntou-me que tien viniu cunu
sou pai muitas veces aiquí al miou pueblu cunas gochas al burrón, ya cun una
nuvilla culona muitu guapa al toro varias veces, purque
nun quedaba preñada, nun agarraba. La cousa foi que nun cuincidiu d'agüechá-me pul pueblu. Tan solu una vez intrugou pur mín
a una mucher viecha ya dixu-tse que you nun andaba pur atsí, que taba emputeciu
pu las Canarias, que tinía p’atsí una
peirona alemana muitu más viecha que you, peru cun muitus cuartus, ya que nun salía datsí, de cun etsa; ya yera
virdá.
La cousa foi que, poucu a poucu, entre
datse a la parpayuela lus dous, yal xarru tamién, fixuse-nus de nueite ya cuandu quisimos ricurdar tiníamus tsapadas
dous pucheras de vinín de cuartillu cada
una. El casu ía que prestou-me muitu esi ratau que pasei cun este rapazón. Paeme
que tien que vulver pal mes de xineiru a capar lus gurinus, ya astoncianas pudemus entamar
de novo la fala cunu pucheiru de vinu al pía.
Cuandu ya taba a puntu de fuxir
este rapaz, mientras atoupaba las madreñas que las deixara fora nu camín purque
yera nueite pechada ya taba uscuru cumu la bouca’l tsobo, alcurdouse de Xuanín ya dixu-me si you cunecía a un tal “Xuanín” de Corias. Que tse
cuntaran loutru día que agora salía muitu nu blog de lus rapaces del cunventu
de Corias, ya que él pinsara si yera you. You cuntestei-tse que non, que nun sabía nada
de quien yera ese nenu que salía na muxiganga esa, peru que na más chegar a casa intrugabatse-lu a la
Rulindes pa que etsa lu agüechara nu
blog ya me lu dixera. Ya asina foi. Na más que acabei de muñir las vacas apaeciu
pu la corte la Rulindes toda esnalazada,
pula surriada d’augua que taba cayendu fora, ya cunteitse-lu. Etsa dixu-me que sí, que
tsevaba unus cuantus días saliendu nu blog un dibuxu dun flairón que chapinaba pul
camín xuntu a un rapacín piquenu, que tsieva al pía cunus tsibrus baxul brazu,
ya que dibía de tar atsí cun etsus,
cunus flairones, ya que esti nenu intrugaba-tse a cada poucu al flairón cousas un tantu
cumprumitidas que enxamás se las fixera naide.
La Rulindes la condenada, cumu ta
feita una bona peirona, escapau pinsou quel rapacín ese iba a intruga-tse al flaire cousas sobre’l asuntu de las mucheres,
ya si chapar cunas nenas de piquenus yera picau u non. Peru cumu viu que nun
tse intrugaba nada desu, sinón de
cousas cun más mexunxe filusóficu,
nun tse gustou muitu, ya pur esu catsou la bouca cumu una afugada ya nun me dixu nada.
A min na más que me lu dixu esti
rapaz, Manulu, picou-me muitu la curiosidá de saber lu que yera esu, ya dixi-tse a la
Rulindes que namás que espachara na corte ya tsapara las papas cun tseite, que me chegaba hasta la sua casa pa agüechar nel sou urdenador
cúmu yera esu del Xuanín. Na más entrar na cucina enseñoume-lu, ya cuando lu tseí
gustou-me muitu. Miánicas que sí. El dibuxu ta muitu bien feitu ya lu que
farfochan el nenu yal flairón entre etsus, tamién; ta muitu bien. Itrás de tou estu paeme que ta
un rapaz que ía el que fae lus dibuxus, que se chama Lunginus, que you nun sei bien
quien ía. Debe ser muitu más piquenu que you, purque de lus anus del convento nun m’alcuerdo del.
You al flairón ese del dibuxu
intrugaria-tse algu asina cumu: ¿Pur qué nun tienen agora ama lus curas, gustandu-tses
cumu tses gustan las mucheres; subre tou, las que tan casadas?
Ya cun esu alon, rapaces.
“Jesusín” el Pelgar
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5 comentarios:
Vaya, vaya, con “Jesusín” el Pelgar. Parece que le hizo mella la presencia (o competencia, vaya usted a saber) en el blog del tal “Xuanín” de Corias. Y como dice que le ha gustado la viñeta en sus diferentes apariciones, tanto por parte del fraile como del alumno, bien podría hacer él lo mismo y bombardear al tutor con preguntas de toda índole, aunque las del Pelgar ya sabemos todos por qué derroteros irían, pero eso también sería bueno e interesante pues, el tutor como tal, tiene contestaciones para todos. Unas más acertadas que otras, pero al fin y al cabo, todas válidas; por lo menos, para poder salir del apuro en ese momento.
A propósito de lo que cuenta el Pelgar en su entrada de la Caja de Reclutas, nunca ha dicho si había hecho la mili o no. Si la hizo no le debió de ir muy bien ya que nunca la menciona. Seguro que se libró por pies planos, sordera o cualquier otra deficiencia fingida pues, según parece de flojo, no creo que aguantase ni el primer periodo de mili, en el centro de instrucción de reclutas que le tocara.
Yo creo Jesusín habla de oídas dela mili porque dice que fue a tallarse a la Caja de reclutas de Pravia en el año 66 y en esos años ya no se iba a la Villa de los Seis cuervos para tal menester. Yo me tallé ese año y lo hice en el Ayuntamiento de Cangas. Claro que también puede ser que nos esté engañando con la edad y quiera aparentar ser más joven de lo que en realidad es. Y hasta tengo yo mis dudas de que estudiara con lus Flairones como dice.
Jesusín en estado puro, enredando, como siempre, con el habla de Cangas y lo que tanto le gusta coloca al fraile ante una pregunta para la cual, estoy convencido, él tiene ya la respuesta.
Porque sabe que el fraile, dice que los conoce bien, le contestaría: “Haciendo caso omiso al noveno mandamiento, y aunque a veces salga caro, resulta tan apetecible comer la fruta del árbol ajeno que para qué se va a plantar en casa”
En cuanto a lo que dice Alfredo de los mozos del concejo, que podían tallarse en el Ayuntamiento de Cangas en esos años es cierto, pero esto se hacía para evitar el desplazamiento de las quintas. El mozo que tuviera algún dato identificativo erróneo, debía resolverlo en Pravia. En mi caso, debido a las prórrogas que he pedido para hacer milicias, recuerdo de tener que ir de León a la Caja de Reclutas de Oviedo más de una vez y, para recoger la cartilla militar, la primera vez que fui me dijeron que mi cartilla aún estaba en la Caja de Pravia. Me la reclamaron y al poco ya estaba en Oviedo. Eran los años 66 y 67; con lo cual el Pelgar, puede tener razón.
Jesusín, menos mal que llegó Xuanín y como dice Galán debes de tener miedo a la competencia y te pusiste a trabajar; porque últimamente estabas muy vago, no contabas nada.
Dices que la Rulindes pensó que Xuanín iba a preguntar cosas de mujeres. Yo creo que el que pensó eso eras tú. Tienes que buscar “pareja” porque a ti las mujeres te gustan mucho y como no tienes nada más que a la Rulindes cerca, y con esa no te atreves, estás todo el día dándole vueltas a lo mismo.
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