viernes, 15 de abril de 2011
“Jesusín”, el pelgar, responde
Dixu’l outru día este rapaz de la costa, Milio Ramón, que si el subrinacu miou, esi que vus dixe qui anda tou‘l día ritratandu lus bichacus candu lus atoupa chapandu, si nun me fixera a min algún ritratu desus tamién candu toi cuna mía novia. Pois direitse que non. La Gúmer ía muitu vergoñosa ya escuende-tse muitu hasta pa deixa-tse que la beise. Nun quieru deci-vus cumu ía pa lu outru, en cantu oi un ruiducu de nada anóxa-se escapau de la mía vera. Tenei en cuenta que la Gúmer ía una muchere muitu guapa peru tamién ía muitu seria ya formal, ya va tiniendu anus encima; pu lu tantu la calentura tamién tse va pasandu cumu a tous. A esta mucherona lu que más tse gusta ía que tse faigan arrumacos, que la afalaguen cumu si fora una gatina piquena mansina, ya que la beise nu pescuezu ya ditrás de las urechas. Ía muitu picarona, úntase-se bien de pirfume del buenu pa que you tse cheire ya esqueire nesus sitius que tien muitas cusquietsas.
Nos pa faere lu mesmu que faian lus moscus nel ritrato del outru día, resulta-nus muitu defícil ya’nredosu. Faemus-lu poucas veces purque etsa sempre pon disculpas. Si fora pa beitsar pa esu nun ta cansada non. Unas veces duel-tse la chola, cumu faen la mayoría de las mucheres, outras veces tien tserza que nus atrapen en plenu xulgoriu. Na casa tien muitu mieu qui nus oigan pul estruendu que mitemus purque nun para, nun se ta quieta. Ya nel campu nun tse gusta fae-lu. Di que tse pinchan muitu las pachas ya lus artus nu traseiru.
Esu ía mintira purque you sempre buscu bonus praus bien tsimpinus baxu la sulombra de lus freisnus, rebotsus u de lus humeirus, peru estas mucheres de capital nun tan axeitadas pa lus reblincus que nos faíamus de rapaces nus parreirus pul branu candu mitía-mus la yerba, ya’l restu‘l anu tamién. Atsí sí que picaban todas las yerbinas, hasta lus tarrietsus ya las carbazas se’spetaban pur encima de la roupa ya tou al tar secus. A estas rapazas gustan-tses más lus camastrus ya lus sufás.
You cumu criei-me nu campu prefieru faé-lu al aire libre ya nun tengu remor de anialá-me anque fora encima de un bon bascachu de xiñestas u fulguera, cun tal que nun foran burtigas val-me tou; llegau el casu, anque fora encima de escambrones. Ta la cousa bona, cumu pa desaproveitar las cuntadas ucasiones que tse presentan a unu.
Destu de lus retratus en situaciones cumprumetidas, tengu you un ricuerdu de una tardiquina de domingu que acabábamus de xebrar del Cine Trébol ya puxímu-nus a mixar varius guajes de Corias contra la paré al final de la calle del Paseo. Un poucu más pa lantre del Cumerciu de Secundinu (l’hermanu de Basilio), na quetsus tiempos nun había casas por atsí apenas. Sigún sacamos tous la’squitana, nesi mesmu mumentu apareciu por atsí un municipalón que quiría multa-nus ya’scapau sacou una tsibretuca del bolsu ya escumenzou a escribire, que nun toi siguru que supiera muitu. You prutestei ya’l merdeiru aquel de la gorra de platu taba empeñau en puné-nus cincu durus de multa pur mexar na vía publica. You reía-me purque de ou pensaría aquel malandrín que íbamos a sacar nos lus cincu durus. Cumu nun foran murrillus del riu taba apañau, peru nun catsaba ya taba emperrau en acoxoná-nus ya mité-nus mieu nu cuerpu. Peru, nuna destas pasou pur aitsí un home mayor que yera muitu seriu, que pruvenía de la cuenca minera central, peru tsevaba trabachandu muitus anus nas minas de la cuenca del Narcea y’al ver la trefulca diutse pena de nos ya díxu-tse al merdeiru’l guardia que, cúmu nus iba a multar si nun había en toda la Vitsa unus míserus urinarius públicus pa puder mixar lus guajes, ya que esu dibiera ser lu primeiru que debiera faer el ayuntamientu en vez de dedica-se a puner multas. Tan bien se lu dixu aquel home, quel tontu la gorra platu, que tinía cara de bartolo, quedou-tse mediu pasmau. Nun supu que cuntestá-tse ya escumenzou a meranus de riguilón peru dexou-nus marchare. Sempre tse agradecí el detatse aquel que tuvu'l home cun nos. Pasaus alredor de venti anus recurdéitsi-lu un día tandu lus dous nu Braña Nueva tumandu un vasín pu la mañena ya’l home ya nun s’acurdaba, peru you quedéi agustu, purque al menus, pude cunvidá-lu. Bien mereciu lu tinía ho. Aquel paisanu cumu yera seriu ya formal tou’l mundu lu rispitaba ya tse faia casu de lu que dicía. Sempre m’acuerdu del. Tamién direi que andaba muitu bien vestiu ya eleganti, yera un home cumu Dios manda. Nun digu’l nome purque la virdá, nun m’acuerdu bien. Peru lu’mportante ía’l asuntu.
PD. El pullinín piquenu del ritratu va amadriná-lu la Gúmer candu chegue. Ya me dixu etsa qui iba puné-tse un nome alemán que ya lu tinía escutsiu. Sabrá Dios cúmu tse chamará. Desta muchere pode espera-se cualquier cousa. Peru anticipou-me que tinía duda entre punetse: Cottony u Behaart que quieren decire: algodonosu ya peludo, rispitivamente. Tamus apañaus. Ya cun esu alon.
“Jesusín”, el pelgar
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5 comentarios:
Bueno, parece que las aguas vuelven a su cauce. Yo le rogaría a este enmascarado que no fuera tan susceptible. Pues debiera tener en cuenta que por nuestra parte le estamos soportando el anonimato, cosa que nadie hace hasta la fecha, excepto él. Creo que no es la persona más indicada como para quejarse o protestar por el trato que se le da en el blog. De todas formas, parece que este colaborador anónimo ha admitido mis disculpas, y que vuelve a participar con sus crónicas de sexualidad rural y, que se esfuerza por hacernos partícipes a todos de su devenir diario, así como de sus carencias amatorias; espero que no se vuelvan a producir situaciones como la de días pasados, en la que se dijeron palabras poco afortunadas que no han gustado al personaje oculto. También me permito la ligereza de sugerirle que: no estaría nada mal que fuera algo más tolerante.
Humildemente, creo que lo verdaderamente importante es la frescura que le está dando a este blogg este colaborador anónimo. Jamás me preocuparía cuál es su nombre. Disfruto de sus relatos cuando nos abre un poco de su alma. Quizá sería bueno que todos actuásemos igual. No sé a qué vienen algunas suspicacias... Pensad que nos está hablando en la tsingua de la gente del lugar donde TODOS pasamos un mínimo de 7 años. ¿será que éramos muy jóvenes para entenderlo? ¿por qué no enriquecerse un poco ahora que podemos? No todos los dias se tienen ocasiones asi...
Muchas gracias a todos por atender mis razones
Como lector del blog estoy de acuerdo con el comentario anterior del amigo Emilio Ramón. Esperemos que "Jesusín" no se nos vuelva a picar para que siga deleitándonos con sus simpáticas historias rurales, las cuales aparte de divertirnos, nos afectan y nos pertenecen por su proximidad con la gran mayoría de nosotros.
Yo le sugeriría al "Pelgarín" que cuando nos cuente estas hitorietas de antaño como es el caso de de esta de hoy, que nos diga los nombres de los personajes, porque supongo que después del tiempo que pasó, el municipalón como el dice, ya la habrá espichao y no podrá tomarse la revancha. Además él me parece que debe ser un personaje muy influyente en Cangas y no tendría problemas. ¿O no?
Lu qui apunta Gadañu nu sou cumentariu, nun ía desacertao del tou ho. Peru cumu vos tuvisteis tiempu cunus flairones de Corias acurdareis-vus de lu que etsos dixen candu tses paez : “dixe el pecau, peru non el pecador”. Asi que muninus, cumu vos sois tous unus nenus muitu espabilaus, guapus ya listinus cumu la fame, pensai un pouquinín en quien pudu ser. Yal final, que más da que fora Pepe que Xuan. A estas alturas ya da lu mesmu. Lu que entresa ía la hestorieta en sí, nun fai falta sabere quien foi el prutagunista pa nada. Ía más. Paé-me que ya murrienun tous fai tiempu: tantu el xabardu malencarau del tulete al cintu, cumu el probe defensor de lus nenus.
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