PRESENTACIÓN

Anualmente cuando nos reunimos los antiguos alumnos de Corias, bien sea en grupos minoritarios por promociones en diferentes lugares del Principado y alrededores, o de forma general en el encuentro de Corias a finales de cada mes de septiembre, siempre solíamos comentar al sentir la alegría de juntarnos de nuevo que, era una pena el que hubieran pasado tantos años sin comunicarnos y sin saber unos de otros.

Afortunadamente, en estos tiempos eso está subsanado gracias a los medios informáticos disponibles que tenemos a nuestro alcance. Aprovechando la oportunidad que nos brinda BLOGGER para poder crear un espacio cibernético común, en la nube, donde se pueda participar y expresar los recuerdos que cada uno de nosotros guardamos celosamente de aquellos años, es cuando surge el Blog de los antiguos alumnos de Corias.

Esta elemental presentación lo único que pretende y persigue es reavivar la amistad y la armonía que hemos trabado entre todos nosotros durante los años de convivencia en el Instituto Laboral San Juan Bautista de Corias y, que a pesar del tiempo transcurrido, aún perviven frescas en nuestro recuerdo.

Otro de los objetivos del blog es recordar y compartir las peripecias vividas por aquellos jóvenes que coincidimos bajo las mismas enseñanzas, disciplinas, aulas, comedores, dormitorios, juegos, etc., durante varios años en el convento de Corias y que aún las tenemos muy presentes.

La mejor forma que tenemos para rememorarlo es ir contando en este blog todos los pasajes que cada uno de nosotros recuerde, expresados con la forma y estilo propios de cada uno pero, siempre supeditados a los principios del buen gusto, el respeto y a la correcta educación que nos han inculcado los padres dominicos. El temario en principio aún siendo libre, sí debiéramos procurar en general, que tengan preferencia los temas relacionados con el colegio y su entorno, ya que es el vínculo y denominador común entre todos nosotros.

Como es lógico, cada colaborador es el único responsable de sus opiniones vertidas aquí en el blog; las cuales pueden ser expresadas libremente sin condicionantes ni cortapisa alguna por parte de la dirección; tan solo debemos atenernos todos, a las premisas mencionadas anteriormente del respeto y el buen gusto.

Una vez hecha esta breve presentación, se pide la colaboración y aportación de todos los antiguos alumnos pues, seguro que todos tenemos algo ameno e interesante que contar. Unas veces serán relatos agradables y divertidos, y otras no tanto; pero así es la realidad de la vida.

Al blog le dan vida una serie de antiguos alumnos que colaboran de forma fehaciente y entusiasta con Benjamín Galán que es el bloguero administrador. A este galante caballero el cargo de administrador no le fue asignado por méritos propios, más bien por defecto, de forma automática; simplemente, por ser el titular del blog. Pero podría delegar el cargo en cualquier otro colaborador que así lo deseara.

De antemano, muchas gracias a todos los participantes y colaboradores. Tanto a los antiguos alumnos y profesores que deseen intervenir, como a todos nuestros amigos lectores.

¡A colaborar y a disfrutarlo!

(21 de noviembre de 2009)

B. G. G. (BLOGUERO PRIOR)

viernes, 29 de abril de 2011

Jesusín ta’ntucau


Güei nun m’alcuentru nada bien ho, tsou paré qui tuviera tsuniegu del tou. Tsevantei-me al amanecere del cubil cunun dulore nu piscuezu que nun lu aguantu. Nun pudía parar nel camastru. Toi tou entucau cumu si tragara un palu de las fabas. Cúmu sirá que nun puedu amerar pa lus tsaus sin ribeirar tou’l cuerpu. Ya pur si fora poucu cun estu, al puné-me a mucir a la Cachorra, pisou-me’l xatu culón que ta atau al tsau de la vaca nun pía, ya saliu-me un tombo cumu un güevu de pita,  ya encima ta tou renegriu que mete mieu ve-lu. Caltrizou-me’l pisutón hasta’l güesu. Mi alma toi  trespeitau d’afeitu.

Aiquí nus puelus estus altus candu tiné-mus dulores nu piscuezu, las mucheres machores echan-tse la culpa a las malas pusturas de durmire; outras dicen que ía debiu a que cuetses fríu pul día nu monte, ya nun  siendu cun calore nun hay xeitu de sacá-tse-lu unu del cuerpu. Tamién tan las mucheres más picaronas que rínse dunu pu lu baxu ya farfotsan entre etsas: esti güei debiu tar  cunu culu al aire gran parte de la nueti, ya acatarrouse-tse el piscuezu.

Encima agora, cun estu de la TV de tar tantu tiempu lus subraus escuitandu  lus prugramas esus de la salú que dan pu las mañenas, casi ya nun fai falta nin  ir al médicu;  en cantu dices que te duel algu, calquiera que te delantre, ya quier ricetá-te sin pidítsi-lu. Estas pirsonas que tan tou’l día pigadas a la tilivisión crein-se que saben muitu destu ya dicen-tse a unu pa tou, que lu que tienes  ía estrés. Anantias nun sabíamos naide  que yera esu del estrés. Dichosus de nos. Nestus tiempos,  tou lu malu que nus pasa, tien la culpa el estrés esi. Riniegu lus demonios de todas esas munxergas. Mi alma que nun nus faian  falta nenguna.

You, anque nun soi viechu tuvía, ya  tengu muitas guteras ho, subre tou cunu reuma ya cunas rudichas;  candu cambia’l tiempu pa chuver  poninse-me  duluridas ya infladas cumu botes. Encima cumu tengu las patas muitu tsargas, casi cumu si foran dous menales,  andu pul camín tou atravesau qui  paezcu un trangalazu. Mi alma que sí. Ya agora pur si fora poucu cunu de las rudichas, vien-me estu del entucamientu’l piscuezu. “Perru flacu todas son pulgas”.

You cunu dichosu reuma esti, toi pirdiu. Candu m’ataca bien andu casi arrastru, apenas puedu tsevantá-me. Dixenun-me que yera muitu bonu datse friegas cun alcohol alcanfurau ya tamién cun untu ranciu marietsu  de gochu,  anantias d’ir a durmire. Peru you tengu’l prublema que me falta quien  me dé las friegas. You solu nun m’apañu. Ya esta timpurada que  mia madre nun ta’n casa tampoucu, nun sei que faer. En Cangas sei que hai algunas rapazas que son desas que tses chaman  fisioterapeutas, ya creu que dan las friegas muitu bien. Peru you nun me fiu muitu del que me lu dixu purque sempre anda cun bromas ya burricadas. Ya güei día cumu ia tou una trangallada na vida, piensu que  me lu pudu decire   pa reisi de min.  Igual candu tse lu diga  you a una desas rapazas, qui voi a que me dé unas friegas,  sulména-me una bona xustrada, ya esu nun lu quieru you. Nun vayan a  pinsar esas mucheres que lu que you buscu ía qui etsas me den las friegas peru, non na rudicha precisamente, sinon un poucu  más arriba. Agora si que echu bien de menus a la Gúmer, peru nun sei nada que ía detsa.

Estus anus datrás tiníamus aiquí nu puelu un home que yera’l parteiru pa las mucheres , pa las vacas, pa las gochas, pa tou, ya  tamien  el que capaba lus gurinus. Esti home tinía una gran manu pa tous lus dulores de güesus ya reuma. Peru’l probe murriu fae un tiempu,  ya quidamus abandunaus sin nadie que sepa desas cousas.

You a veces candu vien a casa, Don Xuaquín el vitirinariu, a ve las vacas priguntu-tse si nun me valdrian pa min lus mesmus midicamentus que tses damus a lus xatus ya lus gochus. Él rii-se ya diz: Jesusín nun seas anemal ya cafre home, paeces tolo. Ya you catsu la bouca peru, mi alma, voi cuntá-vus lu qui fixe el anu pasau candu tamién tuve la rudicha ya un pía tan  hinchaus  que paecían la bola de xugar  lus bolus.

You alcurdaba-me  que una xatina nuesa tuviera una pata muitu mala ya hinchada dun riturzón ya cunu que tse diu’l vitirinariu sanou escapau. Fui a un armariucu que tinemus na bodega pa estu de lus midicamentus del ganau, ya busquei lu que esti home tse ricitara. You tengu la custume d’anutar tou lu que diz el vitirinariu ya escribu-lu pur fora na caxa pa lu qui ía cada cousa,  asina  n’adelantre ya lu sei ya nun tengu que chamar a naide.

Sigún toi amerandu entre tou aquel bilén de frascus ya ví nuna caxa que punía pur fora: supusitorius pa la pata de la xatina. Abrí la caxuca aquetsa ya quedaban-tse  cumu catru u cincu pruyictiles tuvía, peru yeran  muitu grandes. Direi-vus que yeran cumu caxinas de fréxules, u más.  Peru you cumu taba tan duluriu del pisutón nu pia dixe pa min: si sanou a la xata cúmu nun me  va sanare a min. Claru que me sana. Cutsí uno, ya disinvulvi-lu peru nun vía la forma de culucar aquel cachu fuso nel sitiu que tse currespundía. Dixi you, Dios mio, peru pur onde tendréi que espetá-me esti cachu turpedu. Peru cumu tou na vida. Poucu a poucu foi culándu-lu hasta que pasou tou. Ay Dios, una ve que tuve dientru aquel demoniu, you nun paraba, paecía que me mitienan una brasa ardiendu nus baxus, daba unus curcobus cumu’n corzu. Peru ya feita la barrabasada nun me quidaba outru rumedio que aguantar ya catsar la bouca. Di unas carreirinas alredor de la currada pa desemular ya dipasu pa vere si me floxaba el dulore un poucu, peru na más ve-me curriendu daquetsa forma dandu saltus la vicina díxume: home Jesusín agora faes footing. You cumu nun sabía lu que yera esu cuntestei-tse. Non, nun faigu footing non,  ía que nun paru de lu que me escuece’l culu. Etsa tomou-lu a xirigonza mía  ya reíasi. Peru candu chegou  la nueti  you taba muitu mexor, casi  cumu novo;  ni  me dulia, ni tinía  apenas hinchazón.

Pasaus unus días  vulviu pur casa Don Xuaquín a ver una gocha que taba pa parir ya   dixe-tse-lu, peru él nun me criyiu. Díxu-me, Jesusín tas tontu del tou, cada día que pasa vuelves-te más bardín ya más brutu.

You ríame pa dientru ya dicía pa min: sí toi tuntu, toi tontu, peru el dulore pasou-me  pur cumpletu, ya quitóuseme‘l tombu. ¡Qué sabran etsus! Anque estudien muitu nun tienen el sentiu qui tinemus lus que nus criamos  xuntu a lus  animalinus. Nel fondu tamus feitus de la mesma madera: homes, gochus, xatus, pitas…. Miánicas que sí. El que piense lu cuntrariu ta apañau. ¡Home non!

2 comentarios:

Benjamín Galán dijo...

Jesusín, debes cuidarte más; esas goteras que dices tener en tu desgarbado y destartalado “body” pueden ser un indicio de comienzo de ruina o desahucio. Un mozote solterón como tú pienso yo que todavía tiene buena feria en el mercado. Ten en cuenta que, aparte del de primera mano, está el de segunda y, si éste también te fallara, aún te queda el desguace. Ánimo hombre. Si te guías de mi consejo, deberías arreglar cuanto antes las diferencias con tu novia alemana, o buscarte alguien que te dé esas friegas que tanto necesitas. De todas formas, no lo demores mucho que el tiempo pasa que es un primor.

emilio-ramon dijo...

Nun hai quien puoda cuntigo, Munín!
Tienes unas ocurrencias...
Pero ya verdá que esas cousas pasan, sí. Séilo you.
Ya purqui non nus das el nome de esos supositorios?, ou como se chamen...
Eso puode pasái a cualquiera, ia, si sabes tu el rumedio...
Esas cousinas tienes que anotalas todas, ia nun olvidate de dicilas cando escribas, ho