PRESENTACIÓN

Anualmente cuando nos reunimos los antiguos alumnos de Corias, bien sea en grupos minoritarios por promociones en diferentes lugares del Principado y alrededores, o de forma general en el encuentro de Corias a finales de cada mes de septiembre, siempre solíamos comentar al sentir la alegría de juntarnos de nuevo que, era una pena el que hubieran pasado tantos años sin comunicarnos y sin saber unos de otros.

Afortunadamente, en estos tiempos eso está subsanado gracias a los medios informáticos disponibles que tenemos a nuestro alcance. Aprovechando la oportunidad que nos brinda BLOGGER para poder crear un espacio cibernético común, en la nube, donde se pueda participar y expresar los recuerdos que cada uno de nosotros guardamos celosamente de aquellos años, es cuando surge el Blog de los antiguos alumnos de Corias.

Esta elemental presentación lo único que pretende y persigue es reavivar la amistad y la armonía que hemos trabado entre todos nosotros durante los años de convivencia en el Instituto Laboral San Juan Bautista de Corias y, que a pesar del tiempo transcurrido, aún perviven frescas en nuestro recuerdo.

Otro de los objetivos del blog es recordar y compartir las peripecias vividas por aquellos jóvenes que coincidimos bajo las mismas enseñanzas, disciplinas, aulas, comedores, dormitorios, juegos, etc., durante varios años en el convento de Corias y que aún las tenemos muy presentes.

La mejor forma que tenemos para rememorarlo es ir contando en este blog todos los pasajes que cada uno de nosotros recuerde, expresados con la forma y estilo propios de cada uno pero, siempre supeditados a los principios del buen gusto, el respeto y a la correcta educación que nos han inculcado los padres dominicos. El temario en principio aún siendo libre, sí debiéramos procurar en general, que tengan preferencia los temas relacionados con el colegio y su entorno, ya que es el vínculo y denominador común entre todos nosotros.

Como es lógico, cada colaborador es el único responsable de sus opiniones vertidas aquí en el blog; las cuales pueden ser expresadas libremente sin condicionantes ni cortapisa alguna por parte de la dirección; tan solo debemos atenernos todos, a las premisas mencionadas anteriormente del respeto y el buen gusto.

Una vez hecha esta breve presentación, se pide la colaboración y aportación de todos los antiguos alumnos pues, seguro que todos tenemos algo ameno e interesante que contar. Unas veces serán relatos agradables y divertidos, y otras no tanto; pero así es la realidad de la vida.

Al blog le dan vida una serie de antiguos alumnos que colaboran de forma fehaciente y entusiasta con Benjamín Galán que es el bloguero administrador. A este galante caballero el cargo de administrador no le fue asignado por méritos propios, más bien por defecto, de forma automática; simplemente, por ser el titular del blog. Pero podría delegar el cargo en cualquier otro colaborador que así lo deseara.

De antemano, muchas gracias a todos los participantes y colaboradores. Tanto a los antiguos alumnos y profesores que deseen intervenir, como a todos nuestros amigos lectores.

¡A colaborar y a disfrutarlo!

(21 de noviembre de 2009)

B. G. G. (BLOGUERO PRIOR)

lunes, 10 de octubre de 2011

UNA POZA MUITU FONDA, O UN REGUEIRÍN


Afuxiu la tardiquina que tuvimos güei tan asulinada ya la nueite chegou sin asperá-la cun un poucu de nublina arrastru. You que enxamás fixera casu de lus cuntapinus que vus entamu  aiquí nu blog de cuandu you yera piquenu, agora paé-me que tengu que recordá-lus  purque a muitus de vos,  gustan-vus muitu. ¡U non!

Espueis de que escumenzara estas hestorietas fai un tiempu cun muita xixa, siguiu quedei-me un poucu apaxarau;  agora paez-me  que tengu outra vez algu de murnia u noxu a escribire. Algunus tsectores del blog dirán: esti rapaz ía tolu dafeitu, u ta cumu una madreña rampla. Ya nun andarán muitu escaminaus, peru you, anque algunus de vos sei que vus refierve‘l odre cuandu me metu cunus flairones; nel fondu, tamién  sei que lus que sois del cuncexu cangués tais asperandu las hestorias del Pelgar cumu augua de mayu. Sois unus picarones ya picaronas, que tamién las hai. A etsas sei que tses gustan muitu tou lu que cuentu de lus nenacus ya nenacas de cuandu yeran unus cativus, peru cumu you a veces soi algu berriondo, a etsas datses vergüenza ya catsan la bouca cumu afugadas. Peru nel fondu espatarran-se de risa.

Una vez feita esta piquena entroducción, voi continuar cuntándu-vus dalguna cousina aveirada a la picardía de lus guajes cunas cousas de las mucheres.

Nu miou pueblu yéramus un muntón de rapacinus, ya pu las tardiquinas xuntabamus-nus tous  pa xugar nu cabidru la ilesia, subre tou cuandu chuvía muitu. Outras veces íba-mus xuntu a  un home viechu que vivía solu nuna budega debaxu’l hórreu. Esti home tuviera muitus anus en Venezuela ya faíase-tse la bouca augua falandu de lu que fixera cunas mulatonas aquetsas venezolanas. Lus viechus cumu él nun tse faian casu algunu. Dician que taba tsoucu. Peru nos, cumu tse sabíamos la deblidá, escumenzába-mus a datse vueltas ya tiratse de la chingua cun priguntas hasta que lu tsevába-mus al güertu de las mulatonas.

 Na más que tse falaba-mus algu duna tal Pancrasia punía-se alietsu al mumentu ya refistulau, cunas urechas tiesas cumu la rapiega cuandou anda pu la nueite cheirandu  lus capuneirus pa ver si hai pitas dientru, ya nun paraba de falar detsa ya de lu cachurrona que taba feita.

Esti home farfutsába-nus que cuandu tse mitía la manu pur nun sei onde, a la Pancarsia, ésta diciatse ¡Ay Chourienzu miou!, nun esquieres pur ahí, pur onde tantu te gusta, que pongu-me floxa cumu una pita chueca. Yal home vulvía a cuntá-lu, una ya outra ve hasta que nos nus  revulcaba-mus de risa. Ya esu que nos,  nun cumprendia-mus del tou cumu yera la cousa. Tamién nus dicía que las negras tinían la quilica  destinta de la blancas. La primeiras tienen-la de abaxu arriba ya las outras, tou lu cuntrariu; en hurizuntal. Nos cuntestábamus-tse que esu yera muita mintira yal viechu emperrau en que no, que lu tinían cumu él dicia, al bies.

Un día díxu-nus este home que él sabía-lu tou  destas cousas de las  mucheres. Cúmu siría que él yera capaz de sabere, cuandu veía una meixada na vera del camín, u nu curral, si yera de una muchere casada u sulteira. Nos faíamus-nus lus tontus, ya cuna bouca abierta cumu fatus,  diciamus-tse que esu yera empusible. El viechu puníase tou esfautau ya farfutsaba pur entre lus dous caniles que tse quedaban: sí lu sei, sí. Ya voi dicibu-lu a vos pa que lu cumprubéis en cuantu tengáis la upurtunidá de pillar a una muchere escarrancada meixandu na vera‘l camín u na corte de las vacas.

Las mucheres mientras tan sulteiras ya enteras sin afuracar, cuandu meixan nu campu, fain una gran poza muitu fonda cumu si lu aventara una esquitana. Pur el tsau cuntrariu, cuandou lu faen las casadas que ya tan bien furadas, al meixar fain cumu un rigueirín  tou esparciu ya poucu fondu a xeitu duna regadeira. Esu, ía asina, muninus. En cuantu atoupéis a una rapaza escarqueixada meixandu, acercai-vus na más que se tsevante del sitiu, ir curriendu  amirar la poza, ya sabréis si ía virdá u mintira lu que you vus cuentu.

Cuandu nus fartába-mus de rei-nus deciamux-tse al viechu. ¡Chourienzu! tas cumu una maniega rota. Nun nus cuentas más que truladas. Nestas el zaragata del viechu sacaba la petaca pa faer un pitu de picadura ya escumenzaba a reisi cumu un tontu. Al fenal, tous cuntentus: él, ya nos tamién. Que yera lu más empurtante. Ya cun esu alon.


“Jesusín”, el pelgar

5 comentarios:

Benjamín Galán dijo...

“Jesusín”, como te ha dicho Francos en un comentario anterior: eres genial. Y yo añadiría: aparte de ser un pájaro de cuidado, pero no clasificado en la tabla periódica. Diríamos que se te podría clasificar como un elemento radical libre.
También estoy comprobando que poco a poco te estás metiendo en el blog de tal forma, que has pasado de ser un personaje bastante discutido, y a veces puesto en entredicho por mucha gente, a que se esperen por parte de muchos lectores tus genuinas colaboraciones. Sé que más de uno, y más de dos, estamos enganchados a tus “munxergas”. Como sigas así, el blog tendrá que reconocerte públicamente, como cronista oficial del medio rural.

Benjamín Galán dijo...

La teoría de “La Poza”, hidrológicamente hablando, habría que matizar ciertos detalles, pero la observación en general no va descaminada del todo. Supongo que esta hipótesis tendrá sus adeptos y sus detractores como todo en la vida, pero bien mirado, sí obedece a ciertas leyes físicas que rigen la erosión y la circulación de los fluidos.

emilio-ramon dijo...

Ya miánicas si nun se me parez muito a outro que había eiqui neste puoblo (manque este tenía outras habeledades, eh?).

Ya vou cuntátelo pa ver si me puodes decir si ia verdá, también.

Enrisulta que un tal Milio (que nun soy you, eh!) dicía que tinía la fórmula pa saber de qué sexo diba a ser la descendencia que tuviera. Usea, que depende de cómo lo fixeras, la cousa salía neno ou nena.

Ia él explicábalo ansina:

Tchevaba una timpurada con unos dolores cremenales de la espalda. Ia un día, tando ansina, enbitáronlos a una boda ia tiveron que dir. Ia él procuróu faer los menos muvimientos pusibles, ia nun beitchar, nin esas cousas.

Pero, ay amigo..!!!. que cuando tchegaron a casa, ya de madrugada, diz él que la su Rousina diba muito roxa, ya empeñóuse en facelo.

Ya desto que tando netcho, ya aluogo de unos muvimientos de esos que todos cunucemos, a etcha dioutchi por, cumu dicía él, “zincáme los calcaños eiquí na espalda…”, ya, claro, cul dolor quei diéu, nun pudo mas que pegái tal emburrión col culo ya lo outro, que diz que´i tchegóu a lo más íntimo del sou cuerpo.

Ya el caso ia que cuadraron las cuontas: La sua mutcher quedóu preñada daquel dia. Ya a él nun hay quien i quite de la cabeza que la nena que. I salíu, foi por facelo daquetcha manera: col último empuxón
Ya ti qué te parez? Puode ser esto verdá??
Gracias, ho!

Víctor Gión dijo...

Jesusín,Jesusín el comentario ta bastante bien pero...parezme a mí que te saliste un poco del camín,ten un poco de moderación porque cuando echas a andar esa imaginación...se te ocurren unas cosas.Sl2

JM Martinez dijo...

Mira que es transgresor
y a ritmo un provocador;
este diabluco El Pelgar,
le dio ahora por "fozar"
en "bajos" del personal.

Además de "verso libre"
está hecho un casquivano
por el camino que sigue,
y si se le va la mano,
y nadie sugiere enmienda,
nos terminará narrando
temas de pura...molienda.