PRESENTACIÓN

Anualmente cuando nos reunimos los antiguos alumnos de Corias, bien sea en grupos minoritarios por promociones en diferentes lugares del Principado y alrededores, o de forma general en el encuentro de Corias a finales de cada mes de septiembre, siempre solíamos comentar al sentir la alegría de juntarnos de nuevo que, era una pena el que hubieran pasado tantos años sin comunicarnos y sin saber unos de otros.

Afortunadamente, en estos tiempos eso está subsanado gracias a los medios informáticos disponibles que tenemos a nuestro alcance. Aprovechando la oportunidad que nos brinda BLOGGER para poder crear un espacio cibernético común, en la nube, donde se pueda participar y expresar los recuerdos que cada uno de nosotros guardamos celosamente de aquellos años, es cuando surge el Blog de los antiguos alumnos de Corias.

Esta elemental presentación lo único que pretende y persigue es reavivar la amistad y la armonía que hemos trabado entre todos nosotros durante los años de convivencia en el Instituto Laboral San Juan Bautista de Corias y, que a pesar del tiempo transcurrido, aún perviven frescas en nuestro recuerdo.

Otro de los objetivos del blog es recordar y compartir las peripecias vividas por aquellos jóvenes que coincidimos bajo las mismas enseñanzas, disciplinas, aulas, comedores, dormitorios, juegos, etc., durante varios años en el convento de Corias y que aún las tenemos muy presentes.

La mejor forma que tenemos para rememorarlo es ir contando en este blog todos los pasajes que cada uno de nosotros recuerde, expresados con la forma y estilo propios de cada uno pero, siempre supeditados a los principios del buen gusto, el respeto y a la correcta educación que nos han inculcado los padres dominicos. El temario en principio aún siendo libre, sí debiéramos procurar en general, que tengan preferencia los temas relacionados con el colegio y su entorno, ya que es el vínculo y denominador común entre todos nosotros.

Como es lógico, cada colaborador es el único responsable de sus opiniones vertidas aquí en el blog; las cuales pueden ser expresadas libremente sin condicionantes ni cortapisa alguna por parte de la dirección; tan solo debemos atenernos todos, a las premisas mencionadas anteriormente del respeto y el buen gusto.

Una vez hecha esta breve presentación, se pide la colaboración y aportación de todos los antiguos alumnos pues, seguro que todos tenemos algo ameno e interesante que contar. Unas veces serán relatos agradables y divertidos, y otras no tanto; pero así es la realidad de la vida.

Al blog le dan vida una serie de antiguos alumnos que colaboran de forma fehaciente y entusiasta con Benjamín Galán que es el bloguero administrador. A este galante caballero el cargo de administrador no le fue asignado por méritos propios, más bien por defecto, de forma automática; simplemente, por ser el titular del blog. Pero podría delegar el cargo en cualquier otro colaborador que así lo deseara.

De antemano, muchas gracias a todos los participantes y colaboradores. Tanto a los antiguos alumnos y profesores que deseen intervenir, como a todos nuestros amigos lectores.

¡A colaborar y a disfrutarlo!

(21 de noviembre de 2009)

B. G. G. (BLOGUERO PRIOR)

viernes, 25 de febrero de 2011

FLURINAS DE SAN XOSÉ.


Estu del Internet miánicas que ye un poucu fatigosu ya esclavu oh. You escumencei mediu en seriu, mediu en broma, ya agora ya nun puedu dexa-lu. Tengu’l ganau a mediu atender, las cortes sin barrer, el cuitu sin sacar pa la currada, ya las mucheres de casa nun catsan en tou’l día farfutsandu ya chamándume a cada poucu fulgazán ya mangante a voces, pa que lu oiga tou el tsugar  a ve r si me da vergüenza ya dexu de tar espaparutau dilantre l’ordenador duna vez. Etsas quieren que  les descuelgue las arañas de atsumar del estroucasa pa chimpialas pus, dicin qui tan todas entafarriadas del sarriu, ya chenas del grasún que dexa el gas butano; ya del fumu de la cucina de tsariega tamién. Ya you fáigu-me el tontu, pus a tou nun puedu atender. Asina que,  voy estaxar unus ringlones más cumu sea, anque queden mal entamaus, ya tendréi que dexalu pa outru ratau.

Agora  pu lu menus dame más gustu puné-me a garabatear algu aiquí nu papel pus pusiénun-me algunus cumentarius   que me xalean un pouquinín pu lu que escribí nestus días d’atrás aiquí neste blog. La tal Mamen di que you nun soy de pueblu; esta bona mucher debe ve-me  cun buenus güeyus pus you soy más de pueblu que la tsueza de lus caminus. Tamién di que you sei bable ucidental ya nun ía verdá; que más quisiera you que sabé-lu. Intentu meté-me un poucu nestu. Agora voy a clase pu las nueites cunun rapaz xoven qui ta estudiandu n’Uviedo ya esi sí lu sabe escribir ya tseer currectamente. Lu pior ye pa saber escribí-lu; el habla-lu ía muitu más fácil. Peru you ya voy mayurón  ya nun mentero de la mitá de lu que me dí. Ya lu poucu que aprendu, pasau un ratadín,  ulvídase-me escapau. ¡Tamos pirdius!

Güei pu la mañana ceu al tsevar el ganau al monte, pal prau de la vatsina baxa, anque había muita nublina, peru asina ya tou, pude endilgar  las primeiras florinas de San Xusé na vera del camín, esas de culor marietsu qui chaman prímulas. Nos aiquí sempre les diximus papolas de San Xusé purque vienen pur marzo, cuando el santu de lus pepes.

Qué guapinas son, ya que bien güelen. Mia madre tinía a veces nu baúl,  un frasquín de culonia qui la sacaban destas flores ya gulía lu mesmu que etsas. Nus invernaderos agora, tienen-las de tous lus culores peru, las naturales son marietsas solamente. Las di culor azul, naranxa, ya roxo tan manipuladas  xenéticamente. A mí asina, nun me gustan. Pierden tou el tafu propio detsas, pur esu casi nun tseiran nada.

You di piquenu xugaba muitas veces cunas nenas vicinas de mia casa ya había un  guaja piquinina ruxina, muitu guapa, que tinía unas trenzas tsargas que le chegaban hasta mediu tsombo, ya esta nena siempre apañaba un manuchín destas florinas nus praus ya cinchaba-las  cunun filu pa luego mitelas nel bolsín d’arriba del vistiu. A nos, a lus guaxes, a pesar de que yéramos brutos cumu murrillus, estas cousas de la guaja gustábanus muitu. A mi sobre tou; pur esu andábamos tou’l día detrás detsa pa quitáse-las, peru etsa nun se dexaba anque le tirára-mus de lus gadechus trenzaus. Faia bien.

Cuandu espurriu aquetsa nena ya fixuse moza, tsou taba muitu mechor que de guaja, peru cumu andaba d’acó pa acutsó entre Madrí yal pueblu, a nos, lus guaxes vicinus, cumu taba farta de venus,  nun nus faía apenas casu. Cun nos nun quiría nin xugar a vacas ya toros, etsa dicía a médicus ya enfermeras, ni  beitsare nas rumerías; sempre dicía que yéramus paletus ya brutos cumu araus. Ya nun andaría muitu escaminada, non, siguro que non.

Luegu di moza curtexáronla muitus rapazones, ya eispués terminou casánduse  cunun filigranas manchapapeles de la capital que yera funcionariu, pero durou pouco el xugo; xebrárun-se unu del outru escapau. Agora cuandu nus guipa nel pueblu, cumu vien sola, ta tsouca pur axuntase  cun nos ¡Lu que cambian lus tiempos, ya las personas!

De las florinas de San Xusé tamién ricuerdu qui pal dumingu de Ramus, cuandu caía la Pascua alta, puníamuslas enganchadas a xeitu de penderexus entre lus gamachus de laurel que priparábamus cumu ramo pa chevar a la ilesia, xuntu a unas raminas de rumeru ya de boxe. La flor de boxe gústa-les muitu a las abechas ya las briespas. Sempre andan esnalazandu ya  riburdiandu alredor destas plantas cuandu tan bien floridas, peru ía debidu a  lu empalagosu del perfume qui avientan.

Tengu que dexa-vus purque estas condenadas de mucheres nun catsan, ya tan aiquí outra vez riburdiandu encima mía. Nun  me dexan en paz ni pa mexar. Tsástima di gripazu. Mal rayu las parta ¡qui diantres! Abur.

“Jesusín”, el pelgar

14 comentarios:

Miguel-Ángel dijo...

Chusin,disculpame...pero gustame llamate Chusin, si me permites voy date un conseju: por que nun vendes les vaques,jubileste y dedicasi más tiempu a el "interne" esi.Otro dia preguntete si tenias un primu en Genestosu,pues contestame.Un saludu desde Turón.-

Olga dijo...

¡que bueno Jesusin, como me reí! a mí pásame lo mismo, esto engancha que dá miedo. Menos mal que por lo menos rieste un poco oh.
Bien es verdad que te están alagando por los últimos comentarios, pero meréceslos, porque cambiaste un mucho el estilo y a mí, gústanme mas tambien.
Voy a hacete una pregunta, también a Mamen y a Galán, que es de esa zona: ¿hay algún pueblo cerca de Cibullo que se llame Prados?

Benjamín Galán dijo...

Lo más parecido que me sale ahora, a bote pronto, es El Pládano. Pero Prados no recuerdo.

JM Martinez dijo...

Creo que Olga está leyendo o ha leído una novela(El tiempo escondido) de Joaquin M. Barrero, donde parte del entramado se desarrolla en ese pueblo, cercano a Muniellos. ¿Me equivoco Olga? Lo digo porque lo mismo se lo pregunté a Galán o le aconsejé el libro, no me acuerdo. Es novela para los no exigentes, como yo, que no aspiro mas que al entretenimiento. El pueblo es de ficción.

Mamen dijo...

El pueblo mas cercano a Cangas que se llame Prados creo que hay uno en el concejo de Tineo si no me equivoco,pero creo Olga que ya te dan una explicacion, sies que estas leyendo ese libro

"Jesusín", el pelgar dijo...

Migel Angel, debes perdona-me pur nun contesta-te nel sou mumentu a la pregunta que me fixiste de si tengu un primu en Xenestoso. Direi-te que, primu cumu tal, non. Tengu muitus amigus, esu sí; peru lu que se diz primu, primu, l’únicu primu que hai aiquí soy you, que reis-vus tous de mí ya de las mías tuladas. Peru tú nun te desfaigas muitu la testa intentandu descubri-me. Tranquilu, que cunucer, cunóces-me a bondu.

Miguel-Angel dijo...

Chusin, yo, después de desiar Corias, apaecia por Cangas una vez al mes,asina durante 25 años.Primero quedabame en el "Truica" o algo asina, paezme recordar que llera de un italianu,despues en "el Sauce" de Gabino y últimamente (al abrir la residencia) en el "Peña Grande",Nun me voy a desfacer la testa,pero dicesme que te conozco abondu,en esta época ¿tambien? y igual alternemos algún día suntos.-

Olga dijo...

Pues sí, es por el libro. No lo estoy leyendo yo, sinó mi hijo, y cuando me preguntó por el pueblo, me extrañó muchísimo que ni siquiera me sonara, de ahi, mi afán por encontrarlo. Pensé en la posibilidad de que fuera ficción,pero claro, la descripción de todos los demás pueblos nombrados existen, con lo cual me tenía descolocada. Ya está deshecho el entuerto. Muchas gracias.

"Jesusín", el pelgar dijo...

Home, lu que ía alternar xuntus non Miguel Angel. Peru pu lus mesmus chigris sí debía-mus de andar suplandu. Nesus tiempus que dices que vinías muitu pur Cangas, you pimplaba a esgaya, de la mañana a la nueite, ya ricurría-lus tous. Agora ya hai que mermalu algo. L'andorga ya va chena. Casi nun m'abarca la bandouga la cincha. Peru el día que nus xuntemos de nuevu, vamus celebra-lu bien, diguté-lo you.

Miguel-Ángel dijo...

Chusin sería buen día el de la comida en Ezequiel,Villamanin. Que te paez?

"Jesusín", el pelgar dijo...

Paecer, paezme bien oh. Lu pior de tou ia quel ganau miou nun’tiende de xulgorius. You nun puedu escapa-me pa Lión ya dexalu asina abandonau, cumu si el amu fora el carru l’aire. Cun el fulgazán de miou pai nun puedu contar pa nada; la metá del día pásala enfilau cumu una xoxa. Ta feitu un gran melandrín, nun tien arreglu. Ya you pa este anu ya aguté-i toul tiempu que tinía pa la fulixa. Acabéi-lu cunus viaxes que fixe a Tinirife. Pur ciertu, anantias chamou-me la Gúmer peru nun tse contestei tovía. Peru el alcuntra-nus tú ya you vamus a dexa-lu pa cuandu vengas a Cangas. Si ye pal Carmen mexor, ya si ye espués tamién val oh.
Digu-te tamién cumu secretu, que tengu que dir a Uviedo, nun tardandu, pa que m’arranquen un canil que me saliu turciu, ya tengo-lo muntau encima de outro diente, cumu lu tienen lus cabalus ya lus pullinus. Cháman-le, el sobrediente. Este diantre dame muito que faer ya duelme tantu, que nu lu aguantu; a veces paré-me que se me va a tsevantar la tapa la sesera de tantu dulor ya chegu a ver la estretsas. Algunus días chegu a autsar lu mismu quel tsobo.Peru pur falta de tiempu toi dexándu-lu dimasiau. El día que decida faelu, si nun m’esferrunchan muitu la boca, cuandu despache tou, chámute ya soplamos xuntus unus chanqueirinos de vinín o unus culinus de sidra por Uvieu. Creu que ye lu mexor, vamus dexalu asina.

Miguel-Angel dijo...

Voy desiar de llamate Chusín y voy llamate Chuso, apezme muy bien lo que dices,cuentes conmigo en Ovieu, tú avisame, que yo nun faltu.Y tomamos asgalla de to.

Víctor Gión dijo...

Miguel Angel,si me puedo apuntar al vinín con vosotros encantado,además yo creo que chusín le gusta mucho el vasín que dan en el Punto y Coma,ponen una tapina muy apañada y entra el vasín de vino mucho mejor,avisarme que no faltaré,Slds cariñosos.Chusín seguro que te suena esta Bar que menciono,hasta me parece que coincidimos más de una vez.

Miguel-Angel dijo...

Gión, eso esta "fecho"...siempre que Chuso consienta, que pienso que sí.-