viernes, 5 de octubre de 2012
QUE SI SON CURDEIRINUS, QUE SI SON CARNEIRUS
Toi un poucu apaxarau estus días ya muitu amurniau ende que nun
pude acudire a Corias el sábadu pasau pa tar xuntu a tous vusotrus nu cunventu ya
espués ir a xantar a la Budega
del Narcea. Dixu-me la
Rulindes que vus xuntarais
muitus ya que tamién fueran muitas mucheres. Etsa agüechoulu nu piriódicu. Esu ta muitu bien. Mucheres cuantas más haiga
muitu mexor. Alburotan muitu las condenadas, purque nun paran de farfutsar
entre etsas, peru da gustu tiné-las dilantre u al tsau; ía lu mesmu a un tsau que a outru.
You pasei’l día esi muitu atulundrau purque tuve que tsevar
la yegua a cubrir pul semental nun
caseriu que ta cerquina de Chamas del Mouru. Cumu ía una putrina xoven tuvía, tuvimos
que tsevá-la nun camiunuchu piquenu ya tsevounus toul día, miánicas que sí, ya esu
que fuximus de casa bien ceu, al risca’l día; cuando vulvimus yera ya de nueti pechau. Peru
pal anu que bien, nun lu pierdu you estu de la xanta de lus rapaces de Corias, pur
nada del mundu, non. Tengu que alcurda-me que ía a fenales de setiembre, ya si
nun tengu que arrincar las patacas nesus días, voi cumu ta mandau.
El outru día cuandu baixaba you pa la Vitsa a pur piensu pa lus
gurinus ya pa las pitas alcuntreime cunun rapaz de la Nisal que traía nu remolque
del tractor cuatru u cincu carneirus tous
tsanudus ya chenus de cazaratas, xuntu a dous peltrazus de castrones viechus que cheiraban muitu a cabrún. Al agüechá-me este
rapaz, parou el cacharru aquel ya díxume: ou vas tan salerosu Jasusín, astoncias you cuntestei-tse
que diva a pur piensu al mulín. Ya de pasu intruguei-tse pa ou iba él cun aquetsus anemalones.
Nesi mumentu escumenzou a riise ya falou-me asina, casi al uyiu: voi a tsevar
estus carneirus pa la carnicería que lus
tienen encargaus desde fae unus cuantus días pa una xirigonza de muita xente que
dan na Budega del Narcea el sábadu que vien ; dixénun-me tamién que yeran muitus lus que vinían a fartá-se; casi setenta u uchenta. You
catsei la bouca ya na más que echamos un pitu arrincamus a tou miter, cada unu pal sou tsau.
Espués dun ratucu tuve cavilandu pa lus mious adientrus ya dixe; igual lus
carneirones estus yeran pa la xanta de lus rapaces de Corias. You, cun siguridá
nun lu sei peru si vus pusienun cantrochus muitu grandes ya si taba duru ya risecu cumu la tseña de rebotso,
ya gulia a tsana que tumbaba, tinei en cuenta que yeran estus mesmus que you vi
baxar pa Cangas nu rimolque.
Sigún yeran
de grandones ya las cuernas que tinían, paeme a mi que pa luegu puder
mité-tses el canil tindrían que tiné-lus cuciendu toul día pu lu menus na
tsume a tou miter. Más de uno pinsaría que la chicha
que taba esbichandu yera de xabaril muntunu en vez de curdeiru. Peru esu ía lu
mesmu, nun fayendu mal tou ta bien, peru pa outru anu tenéi más cuidau muninus
cunus carneirus chenus de sebu que tses faen pasar pur curdeirinus de tseite.
“Jesusín”, el pelgar
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5 comentarios:
Después de leer la entrada del Pelgar, tengo la impresión de que este mozo sabe bastante más de lo que parece y nos cuenta. También pienso que la información de la que dispone es mucho más directa que la que le puede proporcionar su vecina Rolindes leyendo las noticias que trae la prensa sobre el occidente asturiano.
De todos modos, yo creo que este pájaro no anda muy descaminado en lo que insinúa respecto de una parte del menú. Pero si los trozos servidos eran generosos, de ración; no digo nada a los que les hayan tocado los “abalorios” que le cuelgan al ejemplar de la foto. Ése, o esos comensales, debieron de ir servidos para una larga temporada. No necesitarán ingerir alimento sólido alguno, hasta San Andrés; por lo menos.
Justamente estaba yo pensando lo mismo que el Prior respecto a los datos que maneja el Pelgar, pues no anda en absoluto descaminado. Una de dos, o estuvo camuflado en la comida o anda bastante próximo a alguien relacionado con ella o con su organización.
Yo le sigo dando vueltas a la entrada de “Jesusín” y cuanto más lo pienso, más coincido con lo que insinúa este hombre. La verdad es que yo comí solamente un trozo de “cordero” porque debido a su gran tamaño, era como un zoquete de pan de final de hogaza, no pude con más, pero su sabor sí respondía, una por una, a las características organolépticas que enumera el Pelgar en su entrada. Que en vez de darnos cordero nos dieron Carneiro claramente: trozo muy grande, reseco, duro, hebroso, tufillo a sebo… Y yo no me puedo quejar demasiado porque si de lo malo, solamente me tocó carneiro, ¿qué tendrían que decir los que les tocó carneiro más castrón con olor a cabrún, como describe el Pelgar?
Jesusín, ¿No serías tú el que vendió los carneirus? porque de ti fiarse poco. Mucho sabes para no estar allí. Hoy no estoy en casa, pero ya te daré yo un repaso a ti el domingo o el lunes.
Pues es verdad,Jesusin tas muy enterao, pa no estar alli,ademas dices lo de La Nisal,que me parece que los que sirvieron la comida, tienen algo de relacion con ese pueblo,no me extrañaria que fueran los mismos que tu viste,pues tiene razon Benjamin,los ejemplares que sirvieron,debian de ser de buen tamaño y ya un poco "tayudos"
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